Plan promocji wsi Potarzyca

Celem promocji jest spowodowanie zainteresowania miejscowością, wywołanie ożywienia wszelkiej lokalnej działalności, szczególnie związanej z napływem pieniędzy (zapotrzebowania na usługi, towary, produkcję).

W pierwszym rzędzie opracujemy:

Logo wsi nawiązujące do planu odnowy wsi
Slogan – Potarzyca gościnna wieś
Projekt jednolitej wizualizacji wsi
Krótka charakterystyka wsi, akcentująca jej unikalność – dwa zdania opisujące wieś np.

POTARZYCA
wieś szanująca tradycyjną wielkopolską gościnność,
kuchnię i gospodarność

Promocja miejscowości na własnej stronie Internetowej

Wytyczne do zawartości strony internetowej

 logo wsi, slogan, charakterystyka wsi
 położenie – mapka wsi i jej położenie w stosunku do większych miast
 ciekawe i warte odwiedzenia miejsca
 atrakcje na terenie wsi oraz atrakcje w promieniu 20 km (dojazd rowerem)
 kuchnia i miejscowe przysmaki
 obyczaje, obrzędy, legendy…
 wypoczynek – informacji o gospodarstwa agroturystycznych, hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, obiektach sportowych, możliwościach spędzaniem wolnego czasu
 miejsca i pomysły do inwestowania
 atrybuty regionu – odwołanie do Gościnnej Wielkopolski
 ślady życia wybitnych ludzi
 unikalne produkty wywodzące się z naszej wsi
 osobliwości wsi – niecodzienne zjawiska, występujące bardzo rzadko lub nawet pojedynczo w skali kraju

Pozostałe elementy promocji

 Przygotowanie informacji dla mediów (gazeta lokalna Gazeta Kościańska, Gazeta Gostyńska, Panorama Leszczyńska, Głos Wielkopolski, Radio Elka, Radio Merkury, Lokalna TV, Teleskop TVP Poznań, pisma branżowe)
 Opracowanie tablic informacyjnych przy wjeździe do wsi (tzw „witacze”)
 Oznakowanie najciekawszych miejsc z opisem atrakcji wsi z wykorzystaniem projektu wizualizacji, loga, schematycznej mapki wsi
 Kalendarz imprez wiejskich i imprez lokalnych
 Broszura informująca o wsi zawierająca:

  • krótką charakterystykę wsi, akcentująca jej unikalność
  • logo, schematyczną mapki wsi
  • kalendarz imprez
  • informacje teleadresowe
  • z kim się kontaktować
  • jak spędzić wolnych czas
  • jak dojechać

 Udział w targach regionalnych
 Przygotowanie materiałów dla wydawnictw gminnych, powiatowych regionalnych
 Dzień wsi – impreza nawiązująca do oryginalnego charakteru wsi
 Maskotka wsi
 Pamiątka z pobytu we wsi (produkty lokalne – powidła, mini nalewka, wyrób rzemiosła z elementem promocyjnym wsi
 Totem na środku wsi – z odległościami do najważniejszych miejsc mających znaczenie w wizerunku wsi: miejsc świętych, arcyważnych
 Jarmark wiejski – promocja lokalnych produktów i rzemiosła
 Nawiązanie kontaktów z podobnymi wioskami w kraju lub Europie